Sunday, January 18, 2009

Menanti Kedatangan Pak Lah di Dubai

Ketika Najib dan Wan Farid serta Big mama sedang meraung dengan kekalahan di KT, Pak Lah sedang seronok-seronok. Beliau berada di Bahrain untuk lawatan rasmi tiga hari. Kemudian ke Qatar dan akhir sekali ke UAE.
Tahun 2008 pernah Pak Lah secara diam-diam terbang ke Dubai untuk bertemu Sheikh Mohamed baca SINI. Kata cerita orang, mahu meminjam duit untuk pilihanraya gitu.
Lawatan rasmi rasanya pada tahun 2004 sebaik jadi PM, tetapi tidak dapat jumpa Presiden kerana salah mendarat di Dubai dahulu, sebelum ke Abu Dhabi. Salah protokol dan ini membuatkan Abu Dhabi sebagai ibunegara tidak suka. Marahlah! Terpaksalah Pak Lah membuang masa dengan shopping di Naif dan Madinat Jumeirah serta main golf, kalau tidak tidur.
Saya juga tidak mendapat jemputan untuk makan-makan percuma. Pak Lah datang lewat (seperti biasa) dan para hadirin kelaparan menunggu beliau bangun tidur.

Kabarnya ada majlis makan-makan dengan Pak Lah di Dubai pada 22 Januari. Tentu istimewa kali ini.

Tidak pasti ada jemputan untuk saya. Hanya mereka yang terpilih sahaja akan dijemput untuk makan percuma dengan Pak Lah. Tentu seronok boleh makan percuma di hotel dengan perdana menteri yang sudah memberi notis perletakan jawatan.
Majlis ini boleh dianggap majlis selamat jalan, good bye, sayonara dan bersara kepada perdana menteri yang dianggap paling lemah dan gagal dalam sejarah negara.
Apapun, kalau saya dijemput oleh pihak kedutaan, saya akan tetap pergi untuk makan percuma! Ditanggung oleh rakyat Malaysia!
Saya berjanji akan berkelakuan baik, dengan makan sahaja tanpa berkata apa-apa!

3 comments:

Rusdi Abu Bakar said...

makan saya tanpa berkata apa hehehehe.

kalau dapat menu dulu best jugak ni. tak pun boleh tapau.

Hilmy Zean said...

jemput ke Twar 3 la...boleh jamu PM nasi Mandi...

lan said...

kem salam je Lah