Thursday, November 27, 2008

Al Fatihah

Baru menerima berita pemergian ibu tiri, Hajah Gayah pagi tadi di Kuala Rompin, Pahang.
Kali terakhir saya bertemu aruah sewaktu pulang bercuti bulan Julai lalu.
Aruah telah selamat dikebumikan selepas zohor.

Semuga roh aruah ditempatkan bersama orang-orang yang solehah.

Amin

Nota kaki:
Aruah ayah pernah berkahwin lima kali.
Kali pertama di Makkah dan mendapat seorang putera (abang sulung), aruah Haji Lotfi. Dengan isteri yang sama aruah ayah mempunyai 8 orang anak tiri yang semuanya warga Saudi dan menetap di Makkah.
Kemudian dengan isteri kedua, mendapat anak bernama Wajih atau Suhaimi, yang pernah menuntut di New Zealand dan bekerja di USA dalam petroleum. Kini bersara di Trengganu.
Dengan isteri ketiga, mendapat seorang anak perempuan, aruah Humaira yang kami panggil kak Ella pernah menjadi ahli perniagaan makanan yang berjaya.
Dengan aruah Hajah Gayah, adik beradik saya ialah Kamil (Rompin), Kamilah (Muadzam Shah), Fadzel (Seri Putera), Abdul Jalil (Tanah Rata) dan Dr. Faez (Newcastle UK).
Dengan ibu saya, adik beradik kami, Bushra (di Rompin), Najah (Seri Putera), dan kembar saya Fadzilah (Perlis).

5 comments:

manlaksam said...

Fudzail,
Takziah dari kami sekeluarga. Semoga rohnya akan dicucuri rahmat dari yang maha esa. Aminn.

Rusdi Abu Bakar said...

Takziah
Semoga Alllahyarhamah di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman.Ameen

Pp said...

salam takziah...semoga ALLAHYARHAMAH di tempatkan bersama ahli Syurga.

Al Fatihah...

PP

pB said...

Takziah dari kami sekeluarga. Semoga rohnya akan dicucuri rahmat dari yang maha esa. Aminn.

Muhammad Reezal Hj Awang said...

Takziah buat abg Fudzail.
Selasa ni insyaAllah saya nak balik ke Kuala Rompin, ingin melepaskan rindu buat bonda. Saya akan bertanya pada bonda mungkin beliau mengenali Allahyarham ibu tiri abg...