Tuesday, August 26, 2008

Baca Semula Akhbar Perdana Semalam (25 Ogos), bukan Malaysiakini

Saingan bertukar rentak * Semakin ramai pengundi atas pagar memihak kepada BN
Oleh ZULKIFLI JALIL dan ABDUL MUIN SAPIDIN
BUKIT MERTAJAM 24 Ogos – Selepas sembilan hari berkempen, pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh yang awalnya dipandang mudah oleh pakatan pembangkang bertukar rentak setelah jentera Barisan Nasional (BN) memberi tentangan sengit menjelang hari pengundian Selasa ini.


Khairy: We've come to 'bury' Anwar
Beh Lih Yi Aug 21, 08 1:25pm
Barisan Nasional will not only defeat Anwar Ibrahim in the Aug 26 Permatang Pauh by-election, the ruling coalition will also bury his political career.

This bold prognosis came from Umno Youth deputy chief Khairy Jamaluddin.
Speaking at a ceramah in Seberang Jaya last night, he riled up the audience by characterising the upcoming contest as one that would decide the fate of the nation.
During a fiery 30-minute speech, Khairy said BN candidate Arif Shah Omar Shah's true challenge was to end the career of the ‘power crazy’ opposition leader.

Pembangkang kian terdesak

Sanggup lakukan apa saja takutkan penyokong, jentera kempen BN: Najib

BUKIT MERTAJAM: Datuk Seri Najib Razak berkata, parti pembangkang yang semakin terdesak untuk menghadapi pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh esok, sanggup melakukan apa saja bagi menakut-nakutkan penyokong dan jentera kempen Barisan Nasional (BN).

'Cakap tak serupa bikin'

Anwar tidak layak memimpin

BUKIT MERTAJAM: Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak menjadi pemimpin kerana 'bercakap tidak serupa bikin' dan tidak konsisten dalam banyak isu diperkatakannya. Ketua Pemuda Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata pendirian Anwar berubah mengikut kepentingan politik, bukan ikhlas memperjuangkan nasib rakyat.

'Penasihat PKR bersikap gergaji dua mata'

BUKIT MERTAJAM: Datuk Seri Najib Razak menyifatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai gergaji dua mata.

Timbalan Perdana Menteri berkata, bagi mendapatkan sokongan pengundi, Anwar menabur fitnah yang kononnya Barisan Nasional (BN) tidak menjaga kebajikan rakyat dengan menaikkan harga minyak.

Sebaliknya, beliau berkata, apabila kerajaan menurunkan harga minyak, Anwar mendakwa kerajaan berbuat demikian kerana perlu menyaingi pengaruhnya yang mahu menurunkan harga minyak apabila menjadi Perdana Menteri.

Dissatisfaction with Anwar, so 200 quit PKR

SUNGAI PETANI: Frustrated with the leadership of Datuk Seri Anwar Ibrahim, some 200 Parti Keadilan Rakyat members left the party.

Led by Zamil Ibrahim, who is former secretary to Merbok member of parliament Datuk Roshid Din, the group included members from Jerlun, Merbok, Sik, Baling, Padang Serai, Alor Star, Pokok Sena, Pendang and Ipoh Barat in Ipoh.

6 comments:

dasuki_tmc said...

mangkok hayun punya wartawan dan empunya akhbar yang meminta pendapat dan pandangan dari pemimpin yang memang mangkok hayun........
dan memang sah lagi benar mangkok hayun punya kerja dan angkara......

drp: cucu orang utan

halludbafora said...

Itulah sumpah laknat makan diri sendiri, lihatlah siapa yang terlaknat sekarang....

Castello said...

media prima & rtm dah abis isu...
ada ke tv3 boleh guna ifo AFP?
MEMALUKAN....!!!!!!!

Castello said...

MEMALUKAN...tv3suku guna info dr AFP!!!!!!!

amzari said...

ada satu cerite,
masa sekolah rendah dulu,
budak A ni lupa baca buku malam tadi untuk exam pagi esoknya,
budah H dah buat rujukan siap2...

esoknya, cikgu kasi tajuk.
H dapat buat dan bagi banyak fakta sebab dah baca semalam,
A tau tajuk je.. di pun pusing2 cerita sana-sini, isinya sama je, tapi ceritanya wahhhh...

bila cikgu suruh gariskan mana isi penting nya? semua sama... hahahaha..

camtu lah aku tengok kat agendadaily.
aku kesian betul la kat hangpa,
kita rasa kita dah the best dah..tapi ada lagi yang terbaik dari kita... kena akur tu..
jangan sampai pembaca rasa setiap isi adalah pembohongan bukan kenyataan.


--
Amtez,
dHackerTeam

:: said...

kairy jamaluddin selayaknya di campakkan kedalam laut aje... tak payah dikuburkan